Skip links

خدای رنگین‌کمانی کیان رنگی ندارد

یکی از هولناک ترین تصاویر این مدت، فیلم پیکر بی‌جان کیان پیرفلک کودک ۱۰ ساله است که دیروز در شهر ایذه کشته شد.

جسد را میان اتاقی در خانه گذاشته‌اند با تکه‌هایی از یخ در اطرافش و شیون همه خانه را پر کرده است.

این تصویر تکان‌دهنده نمایش فروپاشی انسانیت است.

انجمن حمایت از حقوق کودکان کشته شدن کیان پیر فلک، کودک ده ساله ایذه‌ای و سپهر مقصودی، کودک ۱۴ ساله، آرتین رحمانی ۱۳ ساله و دانیال پایبندی ۱۷ ساله را به خانواده‌های آنان و همه مردم ایران تسلیت می‌گوید و خواهان تامین امنیت کودکان و محاکمه کسانی است که کودکان را هدف قرار می‌دهند.
انجمن بارها درباره مسئولیت دولت و مسئولان کشور برای حمایت از حق بقا و زندگی کودکان هشدار داده است. آمار کودکانی که در اعتراضات اخیر کشته شده‌اند هر روز بیشتر می‌شود و ما همچنان شاهد سکوت مجامع بین المللی و عدم پاسخگویی مسئولان و شفاف‌سازی نهادهای مسئول هستیم. این خشونت عریان در جامعه راه‌های مسالمت‌آمیز و صلح‌طلبانه را برای احقاق حقوق کودکان سد می‌کند.

انجمن حمایت از حقوق کودکان از تمام نهادهای مسئول درخواست پاسخگویی در برابر هر نوع تضییع حقوق کودکان را دارد، از تهدید و ارعاب و ضرب و شتم گرفته تا دستگیری و کشته‌شدن کودکان در خیابان ها و مدارس.
انجمن حمایت از حقوق کودکان باور دارد مشکلات موجود با دستگیری و اعمال خشونت، کشتن و اعدام حل نمی‌شود، چنانچه بارها و بارها در جلسات با سازمان‌های دولتی اعلام کرده‌ایم تنها با به رسمیت شناختن حقوق انسان‌ها و تلاش برای احقاق حقوق کودکان این مهم امکان پذیر است.

انجمن حمایت از حقوق کودکان

٢٧ آبان ١۴٠١

نوشتن کامنت

نام*

کامنت