Skip links

اطلاعیه انجمن حمایت از حقوق کودکان در مورد کشته شدن و دستگیری دانش آموزان

انجمن حمایت از حقوق کودکان طی اطلاعیه‌های چند روز گذشته، برای سلامتی کودکان در مدارس ابراز نگرانی کرده بود. مسئولان به جای توجه به حقوق کودکان و رعایت آن در مدارس، شدت خشونت را بالاتر برده و تا ارعاب، ضرب و شتم شدید و دادن اسامی دانش آموزان به نیروهای امنیتی و کشته شدن دانش آموز اسرا پناهی در مدرسه شاهد اردبیل پیش رفته‌اند.

ضمن محکوم کردن فجایع اخیر از جمله کشته شدن یک کودک دیگر به نام هلن احمدی در بوکان و همچنین بازداشت ۵ دانش آموز دیگر در شهرستان سروآباد به نام‌های پروا حسینی، شینا حسینی، اشکان ابراهیمی، آریا مرادی و مبین مرادی، انجمن حمایت از حقوق کودکان از همه مسئولان کشوری به ویژه وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس، درخواست پاسخگویی به خانواده‌ها، مردم و انجمن را دارد.

انجمن رعایت موارد زیر را به جد خواستار است:

۱- طبق قانون ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مصوبه مجلس شورای اسلامی سال ۱۳۷۹، ورود نیروهای انتظامی به فضای مدارس ممنوع است و از نیروهای انتظامی درخواست می‌کند که از قانون تبعیت کنند.

۲- از خانواده‌ها درخواست می‌کند که پیگیر رفتار مدیران با کودکان باشند و اجازه ندهند کودکان در فضای ناامن حضور داشته باشند.

۳- از خانواده‌ها درخواست می‌کند برای هر مورد نقض حقوق کودک شکایت رسمی در دادسرا ثبت کنند و در صورت نیاز به وکیل و یا مشاوره حقوقی با انجمن حمایت از حقوق کودکان تماس بگیرند. کودک آزاری جرم عمومی است و همه آحاد ملت حق شکایت علیه کودک آزار را دارند.

۴- همه‌ی آحاد ملت مسئولیت دارند از حقوق کودکان حمایت کنند و دولت، مدیران و مسئولان مدارس موظف هستند بستر مشارکت و گفتگو را برای رشد و بالندگی کودکان فراهم کنند و ضامن تامین حق بقا و رشد کودکان باشند.

انجمن حمایت از حقوق کودکان

نوشتن کامنت

نام*

کامنت